Είναι κοινό μυστικό ότι η Ακαδημία δεν συνηθίζει να βραβεύει ταινίες τρόμου. Γιατί η Ντέμι Μουρ έφυγε με άδεια χέρια από τα Όσκαρ 2025.

Η 97η τελετή απονομής των Όσκαρ επεφύλασσε μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της βραδιάς. Η Ντέμι Μουρ, που φαινόταν το απόλυτο φαβορί για το Όσκαρ Α‘ Γυναικείου Ρόλου, έχασε το βραβείο από τη Μίκι Μάντισον. Αυτό που κάνει την ήττα της ακόμη πιο ειρωνική είναι η ταινία για την οποία διαγωνιζόταν, το «The Substance».

Επί μήνες, η Μουρ και η Μάντισον βρίσκονταν σε μια σκληρή μάχη για το κορυφαίο γυναικείο βραβείο. Με τη Μουρ να κερδίζει τις «Χρυσές Σφαίρες», τα «Critics Choice», τα «SAG» και «Saturn Awards». Όλα έδειχναν ότι η επιστροφή της στη βιομηχανία θα ολοκληρωνόταν θριαμβευτικά με το πολυπόθητο αγαλματίδιο. Όμως, η Ακαδημία είχε άλλη γνώμη. Η Μίκι Μάντισον κατέκτησε το Όσκαρ για την ερμηνεία της στο «Anora». Την ταινία που κέρδισε και το βραβείο Καλύτερης Ταινίας.

Όσκαρ 2025: H «Made in Greece» ομάδα της Ντέμι Μουρ πίσω από την εντυπωσιακή εμφάνισή της στο κόκκινο χαλί!
Όσκαρ 2025: H «Made in Greece» ομάδα της Ντέμι Μουρ πίσω από την εντυπωσιακή εμφάνισή της στο κόκκινο χαλί!

Για την Ντέμι Μουρ, αυτή η ήττα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Λίγο προτού αναλάβει τον ρόλο στο «The Substance», σκεφτόταν σοβαρά το ενδεχόμενο να αποσυρθεί από την υποκριτική. Με αυτήν την ταινία, όχι μόνο απέδειξε ότι παραμένει μια ηθοποιός που αξίζει να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Αλλά παρέδωσε και την καλύτερη ερμηνεία της καριέρας της. Το Όσκαρ θα ήταν η απόλυτη επισφράγιση αυτής της επιστροφής.

Ωστόσο, εδώ αρχίζει η ειρωνεία: η ίδια η πλοκή του «The Substance» μοιάζει σχεδόν σαν προφητεία της ήττας της Μουρ στα Όσκαρ. Στην ταινία, ο χαρακτήρας της, η Ελίζαμπεθ Σπαρκλ, είναι μια γυναίκα που ωθείται στο περιθώριο από τη βιομηχανία του θεάματος. Για να ανακτήσει τη θέση της, χρησιμοποιεί μια μυστηριώδη ουσία, δημιουργώντας μια νεότερη, πιο «τέλεια» εκδοχή του εαυτού της, τη Σου, την οποία υποδύεται η Μάργκαρετ Κούαλι. Η ταινία ακολουθεί τη μάχη των δύο χαρακτήρων για την κυριαρχία, μέχρι που η Σου εκτοπίζει ολοκληρωτικά την Ελίζαμπεθ από το προσκήνιο.

Το πώς εξελίχθηκε η κατηγορία Α’ Γυναικείου Ρόλου στα Όσκαρ 2025 μοιάζει ανατριχιαστικά με αυτή την ιστορία. Η νεαρή και ανερχόμενη Μάντισον πήρε το βραβείο από τη Μουρ, όπως η Σου εκτοπίζει την Ελίζαμπεθ. Σίγουρα, η μεταξύ τους αναμέτρηση δεν ήταν τόσο βίαιη όσο στη μεγάλη οθόνη, αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν το ίδιο: η μεγαλύτερη και πιο καταξιωμένη ηθοποιός ηττήθηκε από το «νέο αίμα» του Χόλιγουντ.

Τι πήγε στραβά για την Ντέμι Μουρ;

Παρ’ όλο που η ήττα της Ντέμι Μουρ ήταν έκπληξη, δεν ήταν εντελώς απρόβλεπτη. Η Μάντισον ήταν το μεγάλο φαβορί από νωρίς, αφού το «Anora» είχε κάνει αίσθηση στο Φεστιβάλ των Καννών. Η δυναμική της Ντέμι Μουρ άρχισε να αλλάζει μόνο μετά τη νίκη της στις «Χρυσές Σφαίρες». Ωστόσο, η Μίκι Μάντισον επανήλθε στο προσκήνιο με μια μεγάλη νίκη στα «BAFTA». Αποδεικνύοντας ότι παρέμενε ένας ισχυρός αντίπαλος.

Ένας ακόμη καθοριστικός παράγοντας ήταν η τεράστια υποστήριξη προς το «Anora», το οποίο τελικά κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και συνολικά πέντε από τα έξι βραβεία για τα οποία ήταν υποψήφιο. Η συνολική αγάπη της Ακαδημίας για την ταινία σίγουρα έπαιξε ρόλο και στην επικράτηση της Μάντισον, έναντι της Μουρ.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι το «The Substance» ανήκει σε ένα κινηματογραφικό είδος το οποίο η Ακαδημία σπάνια επιβραβεύει: τον τρόμο. Και μάλιστα, όχι απλώς τον τρόμο, αλλά τον body horror. Ένα υποείδος που θεωρείται ακόμη πιο αποκρουστικό για τα παραδοσιακά γούστα των Όσκαρ. Αντιθέτως, αν και το «Anora» δεν είναι μια τυπική οσκαρική ταινία, ως ρομαντική δραμεντί με κεντρικό χαρακτήρα μια εργαζόμενη στο σεξ. Ήταν σαφώς πιο «εύπεπτο» για την Ακαδημία από μια ταινία γεμάτη αίμα και μεταμορφώσεις σώματος.

Μια ιστορική ήττα

Η ήττα της Ντέμι Μουρ είναι ακόμη πιο σκληρή, αν δούμε ποιοι ηθοποιοί έχουν κερδίσει πρόσφατα το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου. Αν είχε επικρατήσει, θα έμπαινε στη λίστα με ηθοποιούς όπως η Μισέλ Γέο και η Τζέσικα Τσάστεϊν, που είχαν επίσης δυνατές αφηγήσεις καριέρας που τους οδήγησαν στη νίκη. Αντίθετα, η νίκη της Μίκι Μάντισον ανατρέπει τα δεδομένα, καθώς έγινε η ένατη νεότερη νικήτρια στην ιστορία και η πρώτη ηθοποιός κάτω των 30 που κερδίζει το βραβείο από το 2017, όταν η Έμα Στόουν θριάμβευσε με το «La La Land».

Η Ακαδημία, συνήθως, προτιμά να επιβραβεύει καταξιωμένους ηθοποιούς, παρά νέες αφίξεις. Η Ντέμι Μουρ είχε κάθε λόγο να πιστεύει ότι ήταν η χρονιά της. Όμως, τελικά, έμεινε να παρακολουθεί μια νεότερη ηθοποιό να σηκώνει το αγαλματίδιο που πιθανότατα θεωρούσε ήδη δικό της.

Το μέλλον των ταινιών τρόμου στα Όσκαρ

Το να χάσει ένα Όσκαρ δεν μειώνει την ερμηνεία της Ντέμι Μουρ στο «The Substance». Μία από τις πιο πολυσυζητημένες ερμηνείες της χρονιάς. Αλλά η ήττα της δείχνει ότι οι ταινίες τρόμου, ειδικά όταν ξεφεύγουν από το ρεαλιστικό πλαίσιο, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη διεκδίκηση των μεγάλων βραβείων.

Αν η Ντέμι Μουρ είχε κερδίσει, θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για ερμηνείες όπως της Νελ Τάιγκερ Φρι στο «First Omen». Ή της Λίλι-Ρόουζ Ντεπ στο επερχόμενο «Nosferatu», δίνοντάς τους περισσότερες πιθανότητες να βρεθούν στη συζήτηση για τα Όσκαρ. Αντ’ αυτού, η αναγνώριση του τρόμου στα Όσκαρ θα πρέπει να περιμένει. Τουλάχιστον για έναν ακόμη χρόνο.

Πηγή: newsbeast.gr

Thrylos24.gr

Ακολουθήστε στο Google News το THRYLOS24 και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από το THRYLOS24