Μαρινάκης: Η Capital επενδύει 6,5 δισ. δολάρια για την «πράσινη μετάβαση»
«Ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα νεόδμησης που ξεκίνησε από μία μόνο εταιρεία» είναι η επένδυση του Βαγγέλη Μαρινάκη για 110 πλοία.
Σε μια συνέντευξη – αποκάλυψη του οράματος της Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη για τον στόλο του ομίλου, ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης εταιρείας Capital Product Partners, Τζέρι Καλογηράτος, μιλώντας στην Tradewinds, είπε ότι έχουν κατασκευαστεί ή είναι υπό κατασκευή 57 νεότευκτα που κοστίζουν σχεδόν 6,5 δισ. δολάρια, με ημερομηνίες παράδοσης από το 2020 έως το 2027.
Σε αυτά περιλαμβάνονται πλοία μεταφοράς LNG, VLCC και MR με χρήση LNG και αμμωνία, δεξαμενόπλοια, suezmaxes και LR2 διπλού καυσίμου και μια σειρά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με κίνηση LNG που εκτείνονται από πλοία τροφοδοσίας έως containerships χωρητικότητας 13.000 teu.
Περιέγραψε αυτό ως «ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα νεόδμησης που ξεκίνησε από μία μόνο εταιρεία τα τελευταία χρόνια».
«Η Capital Group βρίσκεται σε μια σιωπηλή, όμως δυναμική «πράσινη επανάσταση» τα τελευταία πέντε χρόνια», επισήμανε ο Τζέρι Καλογηράτος. «Η παραγγελία των δύο πλοίων LCO2 είναι η κορυφή του παγόβουνου», τόνισε χαρακτηριστικά.
Οι παραγγελίες των πλοίων LCO2 που ανακοινώθηκαν την περασμένη εβδομάδα ήταν η πιο πρόσφατη τολμηρή επένδυση σε έναν νέο τομέα από τον Βαγγέλη Μαρινάκη.
Υπενθυμίζεται ότι η Capital Gas Ship Management περιέγραψε την πρωτοποριακή της παραγγελία αυτόν τον μήνα για δύο πλοία LCO2 των 75 εκατομμυρίων δολαρίων, χωρητικότητας 22.000 cbm όχι μόνο ως «ιστορική στιγμή» για τον όμιλο Capital αλλά για ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα πρωτοποριακά πλοία 22.000 cbm, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να μεταφέρουν υγροποιημένο CO2 στους -55 C, ενώ μπορούν επίσης να μεταφέρουν αμμωνία και LPG, θα παραδοθούν από το Hyundai Mipo Dockyard στη Νότια Κορέα από το 2025 έως το 2026.
Ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά
«Η εταιρεία αναμένει ότι η θαλάσσια μεταφορά CO2 θα γίνει μια ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά, στην οποία στοχεύει να κατέχει την πρώτη θέση», είπε ο Τζέρι Καλογηράτος, προσθέτοντας ότι η ανάπτυξη του στόλου της θα μπορούσε να αντικατοπτρίζει αυτή της μετάβασης στον κλάδο LNG.
«Πολλοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να κοιτάξουν από την άλλη πλευρά όταν τους προσφέρθηκαν συμβόλαια και παρήγγειλαν πλοία Tier II μόλις πέρυσι, καθώς το αυξημένο κόστος του κινητήρα Tier III θα μπορούσε να φτάσει τα 2 έως 3 εκατομμύρια δολάρια για ένα εμπορευματοκιβώτιο τροφοδοσίας », πρόσθεσε ο Τζέρι Καλογηράτος.
«Επιλέξαμε όχι μόνο να πάμε για ό,τι πιο πρόσφατο όσον αφορά τις συσκευές και τον εξοπλισμό εξοικονόμησης ενέργειας και τη συμμόρφωση με τους τρέχοντες και μελλοντικούς κανονισμούς με σημαντικά αυξημένο κόστος, αλλά επίσης πήραμε μια συνειδητή απόφαση είτε να προετοιμάσουμε είτε να εξοπλίσουμε τα σκάφη μας για πρόωση LNG.
Ο Τζέρι Καλογηράτος αναφέρθηκε στα σχόλια του ιδρυτή της Capital Maritime & Trading, Βαγγέλη Μαρινάκη που έγιναν στο TradeWinds Shipowners Forum στο συνέδριο Nor-Shipping τον Ιούνιο στο Όσλο, όπου υποστήριξε ότι για να απελευθερωθεί η ναυτιλία σήμερα ο μόνος τρόπος βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα είναι να έχουμε πολύ ενεργειακά αποδοτικά πλοία και πρόωση διπλού καυσίμου LNG.
Ο Β. Μαρινάκης είπε ότι το LNG μπορεί να προσφέρει με βεβαιότητα σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 άμεσα με μια δοκιμασμένη τεχνολογία πρόωσης, άφθονο καύσιμο και την υποδομή για πρόσβαση σε αυτό.
«Καθώς μεταβαίνουμε σε μια συνεχή διαδικασία απανθρακοποίησης, ή τουλάχιστον, έναν καθαρό μηδενικό κόσμο, χτίζουμε τον στόλο ενεργειακής μετάβασης της Capital με επικεφαλής τους μεταφορείς LCO2, τα δεξαμενόπλοια διπλού καυσίμου, μαζί με τα πολύ ενεργειακά αποδοτικά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν προετοιμαστεί για μια σειρά από διαφορετικά καύσιμα, συμπεριλαμβανομένου του LNG», είπε ο Τζέρι Καλογηράτος.
«Πιστεύουμε ότι με την έναρξη του ETS [Emissions Trading System], του FuelEU [Maritime] ή άλλα μέτρα που βασίζονται στην αγορά από τον IMO [Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός], τέτοιοι στόλοι που μπορούν να προσφέρουν σημαντικά μειωμένα αποτυπώματα άνθρακα θα μπορούν να διαφοροποιούνται σημαντικά από τα παλαιότερα πλοία, καθώς θα είναι σε θέση να παραδίδουν φορτίο πιο ασφαλή, σε υψηλότερες ταχύτητες και κυρίως με χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα».
Σήμερα, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων, η Capital Group ελέγχει έναν στόλο 106 πλοίων που αποτελείται από 38 δεξαμενόπλοια, 20 πλοία μεταφοράς LNG, τα LCO2 carriers, εννέα bulker και 37 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία ανέρχονται σε σχεδόν 11,5 εκατομμύρια dwt.