Σαν σήμερα πριν 28 χρόνια, Πρωτομαγιά του 1994 το γκραν πρι της Formula 1 στο Σαν Μαρίνο, στην Ιμολα, βάφτηκε στο αίμα, αφού ο θρυλικός Άιρτον Σένα «έφυγε» από τη ζωή όταν το μονοθέσιό του έγινε κομμάτια

Συμπληρώνονται 28 ολόκληρα χρόνια σήμερα από την μαύρη μέρα για τον παγκόσμιο αθλητισμό όπου ο Άιρτον Σένα άφηνε την τελευταία του πνοή στην πίστα της Ίμολα. Μια μέρα σαν σήμερα, την 1η Μαϊου του 1994, ο θρύλος θα φύγει από τη ζωή και ενώ πριν το ματς είχε πει… «Όλα είναι θέλημα Θεού και κατευθυνόμενα από Εκείνον». Σαν να γνώριζε τι θα συμβεί.

«Αν τύχει ποτέ και έχω ένα ατύχημα που μπορεί να μου κοστίσει τη ζωή, καλύτερα να είναι μία κι έξω. Δεν θέλω να ζήσω σε αναπηρική πολυθρόνα. Ούτε θέλω να μπω στο νοσοκομείο υποφέροντας από σοβαρά τραύματα». Αυτό είχε πει λίγους μήνες πριν συμβεί το μοιραίο ατύχημα.

Πόλο Ανδρών: Τα ζευγάρια των «16» και οι διασταυρώσεις των προημιτελικών στο Κύπελλο
Πόλο Ανδρών: Τα ζευγάρια των «16» και οι διασταυρώσεις των προημιτελικών στο Κύπελλο

Ο αξεπέραστος Βραζιλιάνος, έφυγε μόλις στα 34 του χρόνια αλλά ήταν ήδη και συνεχίζει να είναι για τους περισσότερους, ο κορυφαίος όλων των εποχών στην Formula 1. Ένα παιδί που ξεκίνησε από τα καρτ σε μικρή ηλικία και το 1984 έφτασε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα με την Toleman-Hart να του δίνει την ευκαιρία να τρέξει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, σε μια καριέρα γεμάτη τίτλους και μεγάλες στιγμές, που έμελλε να τελειώσει άδοξα…

Η μοιραία μέρα

Ήταν 1 Μαΐου του 1994 και θα διεξαγόταν το τρίτο Γκραν Πρι της σεζόν, στο Σαν Μαρίνο, στην πίστα της Ίμολα. Τις δύο προηγούμενες μέρες είχαν συμβεί δυο σοβαρά ατυχήματα: το πρώτο την Παρασκευή με τον νεαρό τότε Ρούμπενς Μπαρικέλο ο όποιος τραυματίστηκε σοβαρά.

Την επόμενη ημέρα ο Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ (Αυστριακός οδηγός της Βρετανικής MTV Simtek Ford στην πρώτη του χρονιά στην Φόρμουλα, 34 ετών τότε) δεν είχε την τύχη του Μπαρικέλο και βρήκε ακαριαίο θάνατο στην πίστα, καθώς έπειτα από σφοδρή σύγκρουση με ταχύτητα 314,9 χλμ/ώρα, τραυματίστηκε σοβαρά στον αυχένα.

Η σύντροφος του Σένα, η Αντριάνα, εκμυστηρεύτηκε ότι μετά το θανατηφόρο ατύχημα του Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ είχε δει τον Άιρτον να κλαίει και να παρακαλάει να αναβληθεί ο αγώνας, έχοντας ένα παράξενο κακό προαίσθημα. Παρόλα αυτά, όμως, ο αγώνας έγινε κανονικά.

Στην πρώτη θέση της εκκίνησης, για τρίτη συνεχόμενη φορά εκείνη την χρονιά, ήταν ο Σένα. Στον έβδομο γύρο, στην στροφή Tamburello, για αδιευκρίνιστους μέχρι σήμερα λόγους, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και έπεσε στον τοίχο. Δύο ώρες αργότερα, ο Σένα έφυγε από την ζωή. Μέχρι σήμερα ακούστηκαν πολλά σενάρια για το πώς έγινε το ατύχημα, όμως κανένα δεν έγινε δυνατό να αποδειχτεί. Μετά τον θάνατό του η ομάδα του δικάστηκε για το αδικαιολόγητο σπάσιμο του τιμονιού της FW16. Έπειτα από δικαστικές διαμάχες που διήρκεσαν μερικά χρόνια, τελικά αθωώθηκε.

Η είδηση του θανάτου διαδόθηκε, πυροδοτώντας θρήνο στην ιδιαίτερη πατρίδα του, το Σάο Πάολο. Χιλιάδες θαυμαστές του πήγαν στο πατρικό του σπίτι κλαίγοντας. Ο πρόεδρος της Βραζιλίας Ιταμάρ Φράνκο, ανακοινώνοντας τον θάνατό του από την τηλεόραση, κήρυξε την χώρα σε τριήμερο εθνικό πένθος, ενώ έθεσε το προεδρικό αεροπλάνο στην διάθεση της οικογένειάς του για να μεταφέρουν τη σορό του στην Βραζιλία.

Οι πιο διάσημες ατάκες του:

«Αν ποτέ μου συμβεί κάποιο ατύχημα που τελικά θα μου στοιχίσει τη ζωή, ελπίζω να συμβεί ακαριαία. Δεν θα ήθελα να είμαι σε αναπηρικό καροτσάκι. Δεν θα ήθελα να είμαι σε ένα νοσοκομείο και να υποφέρω από κάποιον τραυματισμό. Αν είναι να ζήσω, θέλω να ζήσω πλήρως, πολύ έντονα, διότι είμαι ένας έντονος άνθρωπος. Θα κατέστρεφα τη ζωή μου αν έπρεπε να ζήσω μισός».

«Το να είσαι δεύτερος, είναι σαν να είσαι πρώτος μεταξύ αυτών που χάνουν».

«Αν έχεις το Θεό στο πλευρό σου, όλα γίνονται ξεκάθαρα».

«Δεν έχω είδωλα. Θαυμάζω τη δουλειά, την αφοσίωση και την ικανότητα»

«Οι πλούσιοι δεν μπορούν να ζήσουν σε ένα νησί που περικλείεται από φτώχεια. Όλοι αναπνέουμε τον ίδιο αέρα. Πρέπει να δίνουμε μία ευκαιρία στον καθένα, τουλάχιστον μία απλή ευκαιρία».

«Δεν ξέρω να οδηγώ με άλλον τρόπο που να μην είναι επικίνδυνος. Ο καθένας πρέπει να βελτιώνεται. Κάθε οδηγός έχει το όριό του. Το όριό μου είναι λίγο μακρύτερα από των υπολοίπων».

«Το να συμμετέχω σε αγώνες και να διαγωνίζομαι είναι στο αίμα μου. Είναι κομμάτι μου, κομμάτι της ζωής μου. Το κάνω για όλη μου τη ζωή και ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο».

«Ο φόβος με συναρπάζει».

«Τα λεφτά είναι μία περίεργη υπόθεση. Οι άνθρωποι που δεν έχουν, τα επιδιώκουν. Οι άνθρωποι που έχουν, αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα».

«Όταν μπαίνεις σε ένα αυτοκίνητο και αγωνίζεσαι για να νικήσεις, η δεύτερη ή η τρίτη θέση δεν είναι αρκετή»

«Δεν είμαι σχεδιασμένος για να τερματίζω δεύτερος ή τρίτος. Είμαι σχεδιασμένος για να νικάω».

«Ποτέ δεν θα μάθετε το συναίσθημα ενός οδηγού όταν νικάει σε έναν αγώνα. Το κράνος κρύβει συναισθήματα που δεν μπορούν να γίνουν κατανοητά».

«Γυναίκες. Πάντα έχεις προβλήματα μαζί τους, αλλά δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτές».

«Το συναίσθημα του κινδύνου είναι συναρπαστικό. Η πρόκληση είναι να βρίσκεις νέους κινδύνους».

«Η νίκη είναι το πιο σημαντικό. Όλα τα άλλα έρχονται μετά».

Η καριέρα του

21/3/1960-1/5/1994

Ντεμπούτο: 25/3/1984 – Ρίο ντε Τζανέιρο, Βραζιλία
Πρώτη νίκη: 21/4/1985 – Εστορίλ, Πορτογαλίας
Τίτλοι (3): 1988, 1990, 1991

Thrylos24.gr

Ακολουθήστε στο Google News το THRYLOS24 και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από το THRYLOS24