Πάσχα 2022 και το εορταστικό ωράριο τροποποιεί τις ώρες λειτουργίας καταστημάτων και σούπερ μάρκετ…

Από πότε είναι σε ισχύ το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων και των σούπερ μάρκετ για το Πάσχα 2022.

Από την Τετάρτη 14 Απριλίου 2022 αρχίζει το εορταστικό ωράριο των εμπορικών καταστημάτων ενόψει του Πάσχα.
Έρχεται υποχρεωτική απόσυρση παλαιών ΙΧ: Τα 3 κριτήρια
Έρχεται υποχρεωτική απόσυρση παλαιών ΙΧ: Τα 3 κριτήρια

Οι Εμπορικοί Σύλλογοι Αθηνών και Πειραιά ανακοίνωσαν τη Δευτέρα 21 Μαρτίου το προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας που θα ισχύσει για την εορταστική περίοδο του Πάσχα.

Το πασχαλινό ωράριο των καταστημάτων για το 2022

• Πέμπτη 14/04/2022: 09.00 – 21.00

Παρασκευή 15/04/2022: 09.00 – 21.00

• Σάββατο 16/04/2022: 09.00 – 18.00

• Κυριακή 17/04/2022: 11.00 – 18.00

• Μ. Δευτέρα 18/04/2022: 09.00 – 21.00

• Μ. Τρίτη 19/04/2022: 09.00 – 21.00

• Μ. Τετάρτη 20/04/2022: 09.00 – 21.00

• Μ. Πέμπτη 21/04/2022: 09.00 – 21.00

• Μ. Παρασκευή 22/04/2022: 13.00 – 19.00

• Μ. Σάββατο 23/04/2022: 09.00 – 15.00

• Κυριακή του Πάσχα 24/04/2022: ΑΡΓΙΑ

• Δευτέρα 25/04/2022: ΑΡΓΙΑ

Από την Τρίτη 26 Απριλίου, επανέρχεται το ωράριο που ακολουθείται από τα καταστήματα.

Σούπερ μάρκετ: Έτσι γλιτώνετε 370 ευρώ το χρόνο – Τι πρέπει να κάνετε

Σούπερ μάρκετ: Αποκαλυπτική έρευνα δείχνει πώς οι καταναλωτές μπορούν να γλιτώσουν έως και 370 ευρώ στην τσέπη τους για τα ψώνια.

Κερδίζουν 370 ευρώ τον χρόνο οι καταναλωτές από τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Σε 370 ευρώ υπολογίζεται το μέσο ετήσιο όφελος που είχαν τα ελληνικά νοικοκυριά το 2021 από τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες στα σούπερ μάρκετ, ποσό μεγαλύτερο από τα προηγούμενα χρόνια.

Έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), με δείγμα 2.000 καταναλωτές, δείχνει ότι οι Έλληνες στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα κυνηγούν όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ σε συνεργασία με τους προμηθευτές μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Σούπερ μάρκετ: Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι:
το ποσό των 370 ευρώ είναι μεγαλύτερο ως απόλυτο νούμερο σε σχέση με το προηγούμενο έτος (359 ευρώ το 2020), αλλά σταθερό ως ποσοστό στη συνολική αξία των αγορών που κάνουν τα νοικοκυριά στα σούπερ μάρκετ.

Αντιστοιχεί συγκεκριμένα στο 13,2% της συνολικής αξίας.

Σημειώνεται ότι το ετήσιο όφελος των 370 ευρώ είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2014 (305 εκατ. ευρώ) εξαιτίας της αύξησης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου.

Συνολικά η μέση εξοικονόμηση ανά νοικοκυριό εκτιμάται σε περίπου 2.500 ευρώ για την τελευταία 8ετία, ενώ η συνολική αξία που έχει δοθεί σε 8 χρόνια ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ.

Συνολικά ένας στους δυο καταναλωτές εξοικονομεί τουλάχιστον 10% της αξίας των αγορών του, ενώ μόλις 1 στους 10 δηλώνει ότι δεν εξοικονομεί τίποτα.

Ακόμη, 2 στους 3 δηλώνουν ότι εξοικονομούν τουλάχιστον 5% από τη συνολική αξία των αγορών τους.

Τα ποσοστά αυτά είναι ιδιαίτερα υψηλά και δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το όφελος που αποκομίζει το 85% των καταναλωτών.

Τα ποσοστά αυτά είναι άλλωστε υψηλότερα του επιπέδου των ανατιμήσεων που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες και δείχνουν ότι οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα με έξυπνες αγορές να εξισορροπήσουν αυτό το επιπλέον κόστος, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό.

Επίσης…

Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν και άλλες απόψεις των καταναλωτών γύρω από τις προσφορές οι οποίες δείχνουν μία σταδιακή αλλαγή.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ενώ το 2017 το 74% των ερωτώμενων κυνηγούσε τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σουπερμάρκετ, αυτό το ποσοστό το 2021 έχει διαμορφωθεί σε 58%. Για το 2022 αναμένεται αυτό το ποσοστό να αυξηθεί.

Αυτή η εξέλιξη των τελευταίων είναι αποτέλεσμα της αύξησης των προωθητικών ενεργειών.

Πλέον οι καταναλωτές βρίσκουν περισσότερες ευκαιρίες, ενώ τις βρίσκουν και πιο εύκολα.

Παράλληλα όμως μειώνεται και η επίδραση που έχουν οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην επιλογή καταστήματος.

Το ποσοστό των καταναλωτών που επίλεγε κατάστημα με κύριο λόγο τις προσφορές έχει μειωθεί από 63% το 2017 σε 41% το 2021, κάτι που δείχνει ότι πλέον δεν αποτελεί τόσο έντονο σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ το εύρος των προωθητικών ενεργειών.

Σούπερ μάρκετ: Το προτιμούν και οι καταναλωτές
Χαρακτηριστικό του βαθμού υιοθέτησης προσφορών από τον καταναλωτή είναι το γεγονός ότι το 44% του κοινού δηλώνει ότι προτιμάει περισσότερες προσφορές, παρά χαμηλές τιμές.

Μπορεί και αυτό το ποσοστό να παρουσιάζει κάμψη συγκριτικά με το 2017 (47%), αλλά εξακολουθεί να αποτελεί ιδιαίτερα υψηλή καταγραφή.

Ο λόγος γι’ αυτή την επιλογή είναι ότι θεωρεί ότι μέσω της αναζήτησης και επιλογής προσφορών και εκπτώσεων έχει τη δυνατότητα τόσο για μεγαλύτερες εξοικονομήσεις, όσο και για προσαρμογή στις δικές τους εξατομικευμένες ανάγκες της εξοικονόμησης χρημάτων.

Σε σχέση με τις πηγές πληροφόρησης για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, τα κύρια κανάλια είναι τα έντυπα μέσα με 61% (κυρίως τα ενημερωτικά φυλλάδια με 56%), η τηλεόραση με 43% και τα ψηφιακά μέσα με 51% (αθροιστικά internet, κινητό τηλέφωνο, ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ).

Διαχρονικά φαίνεται ότι τα πρώτα δύο κανάλια (φυλλάδια και τηλεόραση) παρουσιάζουν μικρή κάμψη, ενώ κερδίζουν έδαφος οι νέες τεχνολογίες αθροιστικά να αυξάνονται από 22% σε 51%.

Οι λοιπές πηγές ενημέρωσης παρουσιάζουν επίσης διακυμάνσεις με τις σημαντικότερες να είναι η μείωση τα τελευταία χρόνια για την ενημέρωση εντός του καταστήματος (π.χ. αφίσες).

Η προβολή των τάσεων στο μέλλον δείχνει ότι τα ψηφιακά μέσα μέσα στην επόμενη πενταετία να γίνεται το κύριο κανάλι ενημέρωσης με 63%, το φυλλάδιο να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 54% και η τηλεόραση να πέφτει στο 34%.

Η αύξηση της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών είναι ιδιαίτερα σημαντική τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, καθώς δίνει στον καταναλωτή τα απαραίτητα εργαλεία για τη μέγιστη αξιοποίηση των προσφορών και εκπτώσεων για την εξοικονόμηση δαπάνης, ενώ αποτελεί και μία διαφανή διαδικασία σύγκρισης τιμών από τον καταναλωτή.

Πλαφόν σε άλευρα και ηλιέλαιο βάζουν σούπερ μάρκετ

Άκαρπες παραμένουν οι προσπάθειες των επαγγελματιών της εστίασης να μην μετακυλίσουν στον καταναλωτή τις υπέρογκες αυξήσεις στις πρώτες ύλες και το ενεργειακό κόστος.Την ίδια ώρα πολλοί εξ αυτών έρχονται αντιμέτωποι και με πλαφόν στις παραγγελίες τους σε άλευρα και ηλιέλαιο, το κόστος των οποίων το τελευταίο διάστημα, όπως επισημαίνουν, έχει διπλασιαστεί.

Thrylos24.gr

Ακολουθήστε στο Google News το THRYLOS24 και μάθετε πρώτοι όλες τις αθλητικές ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Αθλητικές Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από το THRYLOS24